گروه کوهنوردی البرز رشت

سایت رسمی گروه کوهنوردی البرز

گروه کوهنوردی البرز رشت

سایت رسمی گروه کوهنوردی البرز

تاریخچه

تاریخچه گروه کوهنوردی البرز رشت

گروه البرز فعالیت خود را بصورت غیر حرفه ای از سال 1368 با 16 نفر عضو شروع نمود و در سال 1371 توسط هیئت کوهنوردی به رسمیت شناخته شد .

این گروه بعد از رسمی شدن فعالیت حرفه ای خود را با 36 نفر عضو آغاز نمود و اولین صعود حرفه ای این گروه را می توان صعود به قله ۲۷۰۵ متری درفک و قله 3050 متری شاه معلم را عنوان نمود. البته شایان ذکر است که بطور تقریبی گروه البرز توانسته است تمامی قلل مرتفع داخل و خارج از استان را صعود نماید .

بهترین رکورد این گروه را می توان 2 بار صعود (در یک روز) یکی از اعضاء (آقای زینعلی) از آخرین پناهگاه دماوند به قله و همچنین پیدا کردن مسیر قله گاو کل توسط شادروان برزو که در آن زمان یکی از اعضاء گروه البرز بوده اند و صعود یک روزه به قله درفک را نام برد.  هم اکنون گروه البرز با داشتن 32 نفر عضو رسمی و غیر رسمی یکی از فعالترین گروههای هیات کوهنوردی استان گیلان می باشد که در  دوره چندین ساله کوهنوردی خود توانسته است کوهنوردان بسیاری را تحویل جامعه کوهنوردی نماید .

صعود های خارج از استان : دماوند ـ اشترانکوه ـ الوند ـ سبلان ـ علم کوه ـ کهار ـ خشه چال ـ نازـ سماموس ـ شاه البرز ـ قله قاجار ـ سهند ـ آزاد کوه ـ توچال ـ جانستون ـ وروشت ـ بازارک-کالاهو – خلنو و ...   

صعود های داخل استان : شاه معلم ـ کله قندی ـ آسمانسرا ـ سردگاه ـ لاسه سر ـ آسمانکوه ـ تروشوم ـ تیلار ـ بکرداغ ـ پشتکوه- گردسایه – خربو – ناتشکو – درفک و ...

می توان کوهپیمایی از منطقه قلعه رودخان به ماسوله و منطقه طارم به ماسوله و بلعکس و بزبره به سردگاه را  نیز نام برد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد